پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182586
افزايش تعداد فوتباليست‌هاي هپاتيتي
تاریخ انتشار : 1394/05/25 12:55:10
نمایش : 1138
بررسي‌هاي کميته پزشکي سازمان ليگ فوتبال ايران نشان داد هپاتيت علاوه بر ليگ برتري‌ها به ليگ يک هم سرايت کرده و اگر به موقع با اين بيماري مبارزه نشود عواقب سختي به دنبال خواهد داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بعد از اعلام شيوع بيماري هپاتيت در بين برخي بازيکنان ليگ برتري و شرايط حاد دو بازيکن اين نگراني عمومي به وجود آمده است که آيا با شرايط پيش آمده خطري ديگر بازيکنان را تهديد خواهد کرد يا اينکه اوضاع آنگونه که گفته مي‌شود هم بحراني نيست.

سازمان ليگ فوتبال ايران از ماه‌هاي قبل بررسي‌هاي زيادي در اين باره داشته تا در صورت وجود بيماري هپاتيت در بين بازيکنان با آن مقابله کند تا شعار فيفا را مبني بر فوتبال بدون هپاتيت را به اجرا در آورد. البته آنچه که مسلم است راه برگشت بازيکناني که به هپاتيت B و C مبتلا شده باشند هم وجود دارد و اين در حالي خواهد بود که دوره‌هاي درماني را بازيکنان بيمار سپري کنند.

در روزهاي گذشته خبري که در اين باره به گوش مي‌رسيد وجود داشتن هپاتيت نوع حاد در بدن دو بازيکن بود که سرنوشت آنها هنوز هم نامعلوم است. مسئول کميته پزشکي سازمان ليگ در اين باره به خبرنگار مهر توضيح داده که اين دو بازيکن حتي از تمرين کردن معاف هستند و ديگر در جمع بازيکنان تيم خود حضور ندارند تا نگراني را به دنبال داشته باشد. البته تلاش براي يافتن نام بازيکن يا باشگاه و حتي مليت آنها بي فايده است چون همه چيز قرار است محرمانه بماند.

اما ماجراي هپاتيت در فوتبال ايران به همين جا ختم نمي‌شود. ماجرا به ليگ يک هم سرايت کرده است. دکتر زهره هراتيان در اين باره به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه اين ويروس در بين بازيکنان ليگ يکي هم سرايت کرده است. ما ۷ باشگاه ليک يکي را مورد بررسي قرار داديم و ۱۳ باشگاه ديگر باقي مانده‌اند. در اين مدت متوجه شديم که هپاتيت در بين بازيکنان بيشتري وجود دارد و فقط مختص آن دو نفر نيست. البته آن دو نفر حتي از تمرين کردن هم منع شده اند.

وي درباره امکان بازگشت بازيکنان هپاتيتي به ليگ عنوان کرد: آنها بايد هر شش ماه يک بار آزمايش بدهند و بعد از دوره درمان مي‌توانند بازي کنند. فيفا مي‌گويد فوتبال باعث بهبود بيماري هپاتيت مي‌شود و نه اينکه بازيکن هپاتيتي را منع کرد بلکه بايد او را درمان کنيم.

بر اساس گفته وي سازمان ليگ فوتبال از هفته آينده کلاس‌هاي خود را در محل باشگاه‌ها شروع مي‌کند و حضور در اين کلاس‌ها براي تمامي بازيکنان اجباري خواهد بود. تزريق واکسن نيز از دو هفته ديگر آغاز شده و تا شش ماه آينده بازيکنان شاغل در فوتبال ايران سه مرتبه واکسن هپاتيت خواهند زد.

البته آنطور که دکتر هراتيان بيان کرده است اين بيماري براي فوتباليست‌ها نبايد نگراني به دنبال داشته باشد چرا که تنها از راه تماس جنسي و خوني قابل انتقال خواهد بود که با غربالگري صورت گرفته مشکلات به حداقل خواهد رسيد و دست کم بازيکنان به هنگامي سر زدن که شکستگي احتمالي سر هر دو بازيکن را به دنبال داشته و ممکن است همزمان خون يکديگر را با هم آغشته کند، نگراني نداشته باشند.

اما علايم اين بيماري چيست؟ مسئول کميته پزشکي سازمان ليگ در اين باره توضيح داد: اگر بخواهيم براي عموم و عاميانه صحبت کنيم چيزي شبيه به سرماخوردگي است که زردي چشم، درد عضلاني و بي حالي را به دنبال دارد. ۹۵ درصد مردم ايران هپاتيت نوع A را پشت سر گذاشته‌اند و نگراني بابت اين وجود ندارد اما هپاتيت نوع B و C نگران کننده است که ابتدا کبد را تحت تاثير قرار مي‌دهد و سپس ساير اعضاي بدن از جمله مغز را درگير مي‌کند و عواقب خطرناکي به دنبال دارد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html